Nog een beetje Bangkok en Chiang Mai

9 februari 2017 - Pai, Thailand

In dit werelddeel is het inmiddels al laat in de avond van 9 februari.

In de afgelopen dagen hebben we veel gedaan. In Chiang Mai hebben we motorscooters gehuurd voor maar € 5 per dag en zijn de bergen ingegaan. Het uitzicht 's avonds was adembenemend. Een vol verlichte stad bij een volledige donkere lucht. Zelfs nog mooier dan het uitzicht dat we een aantal dagen eerder hadden, toen waren we bij de Vertigo roof bar in Bangkok. Dat was een bar / restaurant in de openlucht op de 59e verdieping. Geen idee hoe ze dat doen als het regent maar bij ons regende het gelukkig niet.

In bangkok hebben ze ook hele "goede" tourist-information. Later hoor ik van meerdere reizigers dat eigenlijk iedereen hier wel langs is gebracht als zij met een tuktuk gereden hebben. Het lijkt dat de tuktuk chauffeurs dus ook met Thaise VVV een deal hebben gemaakt.
Opzich prima zou je denken, toch? Aan de ene kant wel maar aan de andere kant ook niet want ze maken vliegensvlug een prima kloppende planning voor wat je welke dag kan gaan doen. Hierbij proberen ze je echt alles aan te smeren. Van een olifanten tour tot hotel/hostel en zelfs een vlucht met het vliegtuig kan geregeld worden.
Wij zijn uiteindelijk voor een trekking / raften / olifanten tour gegaan en ohja, een hotel heeft de aardige mevrouw er ook bijgeboekt. Alles voor een veel te dure prijs natuurlijk maar gelukkig konden wij ook hier gewoon afdingen.

Over de rest maak ik apart een verhaal.