Ko Adang

28 februari 2017 - Ko Adang, Thailand

Zie de nieuwste foto. Het uitzicht 4 uur voordat een erge regenstorm losbarstte.
Mijn tent stond gelukkig goed vast maar dat kon niet gezegd worden van heel veel andere tenten. Rond 8 uur 's avonds in het pikkedonker regende en stormde het zo hard dat 2 tenten naast mij bijna dachten te kunnen vliegen. Snel rende ik naar de mensen toe om toch hun tenten te redden. Gelukkig hadden zij touw bij hun om één van de 2 tenten te kunnen ankeren aan een boom. Heel veel zin had dit echter niet want de tent kwam alsnog van de grond al werd de tent nu gelukkig niet weggeblazen. Snel rende de man en ik naar de andere man. Deze tent had minder geluk want hier stond geen boom bij in de buurt en de meegeleverde haringen waren nutteloos. Snel pakte één van de 2 mannen een zware doos en zette deze in de tent. Dit had dan wel het resultaat dat de tent geen vlieger werd maar slaapbaar was het helaas niet net als de eerdere tent. De 2 mannen rende richting de bungalows om daar de nacht door te brengen.
Het regend en stormt nog steeds keihard en ik ren terug naar mijn tent om snel alle haringen en lijntjes naar de bomen te controleren; gelukkig! Alles staat nog vast. In de verte zie ik een lampje flikkeren en ren er op af om te kijken of ik kan helpen. Doorweekt ben ik toch al. Een stelletje hebben hier geen last van de wind want alles staat gelukkig goed vast aan de bomem maar zij hebben wel last van de regen. Gelukkig hebben zij van de helpende buurman een zijl gekregen zodat ook hun tent waterdicht te krijgen is. Samen met de man hou ik het zijl in bedwang terwijl de vrouw grote stenen zoekt die wij vervolgens op het zijl plaatsen. Deze tent is gelukkig wel slaapbaar en waterdicht bleek de volgende morgen.

Eerder deze dag vroeg ik mij al af waarom er geen palmbomen op dit eiland staan want op andere eilanden heb ik ze wel gezien. Na deze storm is het wel duidelijk want een naar beneden vallende kokosnoot is levensgevaarlijk.

Dit stuk is geschreven terwijl ik buiten bij het vliegveld zit. Naast mij drogen mijn kleren in de zon.

1. Rentia:
    2 maart 2017
    Oh, gelukkig wij zijn niet de enigen die last hebben van storm en regen. Alleen zitten wij gelukkig in een stevig huis. Een tent is natuurlijk wel spannend en veel sensatie en actie heeft het wel opgeleverd!!

Groetjes Age en Rentia