India - waar ben ik nu?

28 mei 2017

Een kleine samenvatting nadat is zo lang niks meer heb gepost:

Waar ben ik? India.
Wat doe ik hier? Het land verkennen met een motor. Ik heb een Royal enfield gekocht.
Vanuit Delhi ben ik naar het noorden gegaan. Helemaal tot Srinager en Leh. Op dit moment ben ik het zuiden aan het verkennen.

Hoe was vandaag?
Vandaag vertrok ik vanaf Agra richting Udaipur. De daadwerkelijke eindbestemming was nog onbekend. Door de extreme hitte van 48 graden moest ik elke 70 / 100 km stoppen om te rusten en te drinken. Vandaag heb ik in totaal 7,5 liter gedronken!
Je zou denken dat de rijwind een beetje verkoeld. Helaas is dat juist niet het geval. Op een snelheid van 100 km/h voelt de wind op m'n handen juist alsof ze net verbranden. Je kent het wel, als je iets heets vastpakt en denkt dit kan ik maar beter loslaten. Zo voelde het dus. Op lagere snelheden is dit gevoel gelukkig een stuk minder.

Inmiddels is de zon bijna onder dus ik stop in een klein dorpje om te vragen waar het dichtstbijzijnde hotel is. De man zegt 85 km van hier. Ik denk oooh nee! Ik heb met deze motor in het donker gereden en dat is alles behalve veilig. Het gebrek aan lantarenpalen, gaten in de weg en op de weg lopende koeien maakt het niet bepaald relaxed. Daarbij is mijn koplamp niet eentje om naar huis te schrijven. Dat doe ik dan maar niet.
Ik vraag voor de zekerheid welke plaats de beste man bedoeld. Hij antwoord Udaipur. Ik pak m'n telefoon en vraag of hij echt Udaipur bedoeld en laat zien waar het ligt. Hij antwoord ja. Op dit moment denk ik neeeee, dat meen je niet! Dat is geen 85 km hier vandaan maar 165 km!!

Ik bedank de man en rij verder het dorpje uit. 5 km later kom ik een benzinestation tegen. Eindelijk! Want ik reed al wat kilometers op mijn reservetank. Blijkt er aan de andere kant van het benzinestation gewoon een hotel te zitten! Gelukkig en perfect op tijd.

Dit soort dingen maak ik constant mee. Indiërs zijn heel vriendelijk en behulpzaam maar soms zeggen ze iets als ze het niet precies weten. Uit mijn ervaring kan ik beter 3 verschillende mensen vragen om het juiste antwoord te krijgen.

1. Nico:
    Hoi Marvin,
    Jeetje wat een avontuur om op een motor door India te reizen. En je maakt zo wel heel wat mee en hebt direct contact met de plaatselijke bevolking. Indiers staan er om bekend heel erg aardig te zijn, maar ze kunnen je wel de verkeerde kant opsturen:-)) Slim dat je het aan verschillende mensen vraagt.
    Hier is het nu tropisch warm (28 graden) dus we houden het erg rustig. Voor ons geen wilde motorritten :-)). Al hebben we gisteravond wel gedanst bij Ferry Maats Soulshow. Erg leuk de soulmuziek uit de jaren zeventig.
    Geniet nog van je laatste weken en wij wensen je alvast een goede thuisreis. Mocht je nog de kans zien om in India naar de bioscoop te gaan dan is dat ook een hele aparte belevenis.
    Lieve groetjes,
    Nico en Yvonne
  2. Age Troost:
    28 mei 2017
    Hej Marvin eindelijk een reisverhaal te zien van je , hartstikke leuk joh ;) en alles wat je meemaakt en zo wat een schat aan ervaring zometeen , prachtig , en dan ben je zowat al weer thuis , we spreken elkaar groetjes daar he rn kijk uit he ;)